Projet reconstitution des fonctionnalités ferroviaires du Canet
Pour permettre cette nouvelle organisation des flux de marchandises par train en favorisant le report modal et en limitant ainsi des circulations de camions sur les routes de la métropole, des aménagements ferroviaires sont nécessaires, SNCF Réseau et le GPMM sont chargés de mener à bien ces aménagements :
- La reconstruction du faisceau ferroviaire électrifié de Mourepiane dans les emprises du port ;
Research consulting : optimisation of container barge services at GPMM
In order to improve its inland waterways services, the port and its partners, the Région Provence-Alpes-Côte d’Azur, Voies Navigables de France, and the Compagnie Nationale du Rhône, have started a study, an extended research consulting, to optimise the c
Conseil de Développement

Bassins
Bassins Est - Local Mediterranean port
Multimodality
ROAD SERVICES

The modal share of road transport is less t
Port of Marseille Fos governing bodies
The Executive Board
It provides the establishment’s leadership and is responsible for its management. To this end, it is invested with the broadest powers to act in all circumstances on behalf of the Marseille Fos Port Authority.
ONGOING CONSULTATION
ONGOING CONSULTATION
Ongoing consultation
ONGOING CONSULTATION
City-Port charter
CITY-PORT CHARTER
In 2011, the specialist commission focusing on the development of the eastern harbours to 2025 put forward a vision for the future of the Marseille harbours, from Fort Saint-Jean to the Nerthe massif.
© Copyright 2020 by GPMM Reserved. - Legal mentions